PRATİK BİLGİLER

Lastik hava basıncı nasıl kontrol edilir?

  1. Bir basınç ölçer satın alın veya servistekini kullanın.
  2. Lastiklerinizi sabah ilk iş olarak veya lastikleriniz soğukken kontrol edin. Sürüşe bağlı olarak lastikler ısınır ve bu da ölçüm değerlerini etkileyebilir.
  3. Lastikteki subap kapağını çıkarın ve subapa basınç ölçeri yerleştirin. Kısa bir tıslama sesi normaldir.
  4. Basınç ölçerdeki basıncı okuyun ve lastiğin tavsiye edilen bar veya psi değeriyle karşılaştırın. Öncelikle bar değerini belirtin.
  5. Bir ev kompresörü ile basıncı ayarlayın veya lastikleri serviste şişirin.
  6. Basınç ölçerle basıncı tekrar kontrol edin ve üreticinin tavsiyelerine uygunluğundan emin olun.
  7. Her lastiğin subap kapağını geri takın.

Neden lastik rotasyonu yapılmalıdır?

Aracınızın ön lastikleri genellikle arka lastiklerden daha hızlı aşınır. Lastiklerin yerini sık sık değiştirirseniz, bu işlem lastiklerin daha düzenli aşınmasına ve maksimum sırt ömrüne ulaşmasına yardımcı olur. Lastik rotasyonunun, yanlış şişirme basıncından dolayı oluşan aşınma sorunlarını düzeltemeyeceğini hatırlatmakta fayda var.


Lastik rotasyonunu kendim yapabilir miyim?

Lastiklerin tam doğru şekilde takılması önem taşıdığı için, bu işlemi bayinizdeki veya servisteki bir uzmana yaptırmanızı tavsiye ederiz. Ama bu işlem kendiniz yapabileceğiniz kadar da kolaydır. Ayrıca bir uzmana yaptıracak olsanız bile bu işlemin nasıl yapıldığını öğrenmeniz iyi bir fikirdir. Herhangi bir özel alete ihtiyacınız yoktur, sadece biraz yer ve birkaç saat gerekir.


Aracınızın üreticisinin tavsiyeleri için daima aracınızın kullanım kılavuzunu kontrol edin.


Lastik Rotasyonu Ne Sıklıkla Gerekir?

Motor yağını değiştirdiğiniz her ikinci seferde (yaklaşık her 10.000 - 12.000 km'de bir) lastik rotasyonu yaptırmak iyi bir fikirdir. Düzenli olarak yüksek hızda araç kullanıyorsanız, ağır yükler taşıyorsanız veya uzun mesafeler kat ediyorsanız, ek zorlamadan dolayı biraz daha sık rotasyon yaptırabilirsiniz. Lastiklerde düzensiz aşınma olduğunu fark ederseniz hemen lastik rotasyonu yaptırmalısınız. Düz yolda araç kullanırken lastiklerden bir uğultu geliyorsa, rotasyon yaptırma zamanı gelmiş olabilir.


Lastik rotasyonunun aşağıda gösterilen şekilde yapılması tavsiye edilir.

Lastiklerin hepsi aynı ebatta olduğu takdirde önden arkaya lastik rotasyonu yapmalısınız (A-D modeli).

Bazı araçlarda, ön aksta arka aksa göre farklı ebatta lastikler ve tekerlekler bulunur. Bu durumda E modeli tavsiye edilir (doğrusal olmayan lastikler takılmışsa).

Doğrusal sırt desenli lastiklerin rotasyonu sırasında daima yanaktaki oklara dikkat edin. Bu oklar, dikkat edilmesi gereken lastik dönüş yönünü belirtir. Aynı ebatlı doğrusal lastikler için, A modeli uygulanabilir.

Farklı ebatlı doğrusal lastik veya önde ve arkada farklı ebatlı doğrusal lastikli jant takılan araçlarda lastik rotasyonunu doğru şekilde gerçekleştirmek için lastiklerin sökülmesi, monte edilmesi ve balans ayarının yapılması gerekir. Araç üreticinizin tavsiyeleri için daima aracınızın kullanım kılavuzunu kontrol edin.


Doğru Lastiği Leçmek


Doğru lastik seçimi aracınıza, sürüş tarzınıza ve araç kullanacağınız koşullara göre yapılır. Tüm lastiklerimiz yüksek Goodyear standartlarını karşılar, bu sayede siz ihtiyaçlarınıza uygun lastikleri seçmeye odaklanabilirsiniz.


Lastik Bakımı Nasıl Olmalıdır?


Düzenli bakım yapıldığında yeni lastikler değiştireceğiniz güne kadar performansını korumaya devam eder. Lastikler kademeli olarak aşınır, bu nedenle performanstaki düşüşten endişe edilebilecek noktayı tespit etmek zor olabilir. Aracınız viraj dönüşleri veya ıslak yolları alışkın olduğunuz şekilde kavramıyorsa, frenleme yapmak daha uzun sürüyorsa veya aşırı titreşim varsa, lastik bayinize uğrama zamanı gelmiştir. Lastik rotasyonu, balans veya mekanik düzen ayarının faydası olabilir veya yeni bir lastik takımı satın alma zamanı gelmiş olabilir.